02 דצמבר, 2009

קריאה לרוה"מ: הבדיקה בדבר שחרור רוצחים בידי בן 84, יש לזרזו או להחליפו

לכבוד
ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו
 
הנידון: הועדה שאמורה לבדוק את התבונה שבשחרור רוצחים מהכלא, אינה יעילה
 
שלום רב,
 
בעקבות פועלו האחרון של יו"ר סיעת האיחוד הלאומי בעניין הוועדה הנ"ל, הסתבר לנו כל אלה:
 
א. השר אהוד ברק הקים ועדה לבדיקת התבונה, אם יש כזו, שבשחרור רוצחים, אך ועדה זו יושבת ויושבת כבר שנה ו-3 חודשים ואינה מגיעה לשום מסקנות.
 
ב. בראש הועדה  עומד ישיש בן 84. זאת למרות שהועדה עוסקת לא בענייני טקס או עניינים אקדמיים תאורטיים --  אלא בגיבוש המלצות ממשל אופרטיביות, הרות גורל, רבות משמעות ודחופות ביותר.
 
ג. עולה חשש, שאין לחברי הוועדה שום עניין  לסיים את עבודתם תוך זמן קצר. אם למשל חברי הוועדה משתכרים שכר גבוה ולפי מספר הפגישות, ומספר הפגישות נתון לחלוטין לשיקול דעתם של המשתכרים, קל להבין מדוע עבודת וועדה כגון זו מתארכת ומתארכת לגמרי מעבר לגבול הסבירות.
 
ד. מסתבר שישנה קבוצה מצומצמת של אנשים, והם יושבים בכל הוועדות הציבוריות בעלות הפרופיל הגבוה, למשל:
 
    מאיר שמגר --  הועדה לשחרור רוצחים,  ועדה לטבח מתפללים ערבים במערת המכפלה, ועדה לחקירת רצח רבין, ועדה למציאת הקשר בין זיהום נחל קישון לבין לוחמים חולי סרטן, ועדה לבחירת היועמ"ש לממשלה.
 
    אסא כשר: הועדה לשחרור רוצחים, הועדה לקביעת אתיקה בכנסת, הועדה לקביעת אתיקה בממשלה, הועדה לקביעת הקוד האתי של צה"ל.
 
 
מוצע איפוא כדלקמן:
 
1. לקבוע מייד מועד לסיום עבודת הוועדה
 
2. לבקש מייד  דו"ח ביניים של הוועדה, אם יסתבר שהוועדה לא השיגה דבר לאחר 15 חודש יש צורך לכונן מייד וועדה אחרת או שהממשלה תחליט בעצמה 
 
3. אם חברי הוועדה אינם עובדים בהתנדבות, יש צורך לבדוק הן את גובה השכר והן את הפרמטרים של השכר. אם מצד אחד, שכר חברי הוועדה הוא פונקציה של מספר הפגישות שתקיים הוועדה, ומצד שני -- מספר הפגישות אינו מוגבל אלא נקבע ע"י המשתכרים עצמם - זה מצב לגמרי בלתי סביר והוא שגרם, כנראה, לסחבת הגדולה.
 
4.  למצוא יו"ר ועדה צעיר יותר שמסוגל פיזית לעבוד בקצב סביר.
 
5.  לשנות או להרחיב את הרכב הוועדה מעבר לאותו "קומץ אנשים קבועים" חד-גוני  ובלתי מייצג -- היושב בכל הוועדות הציבוריות החשובות, מזה שנים רבות.
 
 
נודה על תשובה של כב' תוך פרק הזמן הנקוב בתקשי"ר.
 
בכבוד רב
 
סוזי דים, דוברת
בשם כל פעילי מטות ערים
(מטות ערים - תנועת שטח של הימין. קמה בשנת 1992)
 
 
אסמכתאות: