28 פברואר, 2011

מטות ערים: התנצלות מעומק הלב


Date: 2011/2/28
Subject: מטות ערים: התנצלות מעומק הלב
To: אורן זר <orenzar@hebron.com>, הרב יונדב זר <yonzar@gmail.com>, עתיה זר <etzar1@gmail.com>, בנצי ליברמן <lishka@shomron.org.il>, יוסי דגן <yosid@shomron.org.il>, דני דיין <dayan@deodix.com>
Cc: Mattot Arim <mattot.arim@gmail.com>


תנועת מטות ערים שיגרה היום התנצלות "מעומק הלב" לקהילת חוות גלעד, למועצה איזורית שומרון ולמועצת יש"ע.

חברים יקרים,

הזדעזענו עד עמקי נשמתנו לשמוע את ראש מועצה אזורית שומרון, נבחר הציבור עו"ד גרשון מסיקה, המעיד כי: "שוטרים ירו כדורי גומי בכל מי שעמד ברחוב" בחוות גלעד, הבוקר. "במו עיני ראיתי שוטר יורה בתושב מבוגר, שעמד ברחוב ודיבר עם מישהו. השוטר לא היה מאויים בשום צורה. כל מה שחשוב לשר הבטחון הוא להרוס בית של לוחם קרבי בצה"ל, על אדמתו הפרטית שנרכשה כדין, בעוד שעל ההר ממול נבנים עשרות בתים ערבים ללא מפריע". בנוסף, יו"ר ועדת הכנסת ציין כי מדובר היה בשוטרים רעולי פנים.

רצוננו להתנצל מעומק הלב בפני תושבי חוות גלעד ואנשי יהודה ושומרון בכלל. אין מילים בפינו כדי להביע את הזעזוע שאנו חשים על השימוש לרעה בסמכות מצד נבחרי ציבור  שמקבלים סמכות ומשכורות מן הציבור בעיר ובכפר על מנת לעשות אל"ף, ומתעקשים לעשות את ההפך המוחלט מכך באופן נפשע, אכזרי ומעוות. בפרט:

*  ירי בכדורי גומי או פלסטיק על אזרחים, במיוחד במסגרת עימות בנושא שנוי מאד במחלוקת ציבורית - הוא מעשה שאין חמור ממנו, למעט רצח אזרחים ממש. אנו דקה לפני התהום.

* מדינת ישראל אינה דיקטטורה אפלה ולכן עושי דברה לא אמורים להיות רעולי פנים, מי שמשרת בתפקיד ציבורי ומתבייש במעשיו אמור לתקן את מעשיו - לא להסתיר את פניו.

* שורש הבעיה, כפי שהוזכר פעם אחר פעם אחר פעם, הוא שאין לשלול פעולות-חיים בסיסיות מאף אדם ובוודאי לא מקהילה המונה חצי מליון איש. אין לשלול עלייה, או הולדה, או תנועה, או בנייה, ואי-פרסום מכרזים ואי-אישור בנייה לטובת קהילת יהודה שומרון וירושלים, לאורך זמן כה רב, היא שערוריה מתמשכת שחייבת לבוא על פתרונה מייד.

* אם לא די בכך, שלילת פעולת הבנייה היא רק מקבוצה אחת ולא מקבוצה אחרת, ואם היינו חושבים, מטעמי הגיון, שהקבוצה שאיתה מחמירים תהיה הקבוצה העויינת האכזרית המאיימת והתוקפת (הפלשתינים), מסתבר שההפך הוא הנכון -- הקבוצה הסובלת היא קבוצת המותקפים, משלמי המיסים והמשרתים בצה"ל. אין מילים להביע את השערורייתיות והקפקאיות שבדבר!!

רצוננו להבהיר באופן שאינה משתמעת ב-2 פנים לכל תושבי יהודה ושומרון, שמי שפעל באופן ברברי בחוות גלעד אינו פועל על דעתם של אחיכם שאינם תושבי יהודה ושומרון אלא בניגוד מוחלט לדעתנו!

חברי תנועת מטות ערים למען ארץ ישראל - תנועת שטח של הימין המופעלת ע"י תושבי מרכז הארץ והערים הגדולות מאז 1992