14 מאי, 2012

סיור סגנית השר נס בעיר העתיקה


סגנית השר ד"ר לאה נס בסיור בעיר העתיקה בירושלים: "ירושלים אינה סלע מחלוקת אלא סלע קיומינו"
סגנית השר לאזרחים ותיקים, ד"ר לאה נס, ביקרה אתמול (א') בשכונת קדמת ציון שבמזרח ירושלים ובשכונת הפרחים שבעיר העתיקה, כאורחת עמותת "עטרת כהנים", הפועלת למען איתור ורכישת נכסים ויישוב יהודים בעיר העתיקה.

במהלך הסיור, שמעה סגנית השר סקירה מקיפה מפי יו"ר העמותה, מתי דן, אודות פעילות העמותה למען איתור ורכישת נכסים יהודיים באזור. עוד שמעה סגנית השר על כוונות העמותה לבנייה בשכונות המדוברות וליישובן במשפחות יהודיות לשמירת הנוכחות היהודית באזור.

סגנית השר ציינה לשבח את פעילות העמותה, דווקא על רקע הקולות המנסים לקעקע את לגיטימיות ההתיישבות והחיכוכים המתמידים עם פעילי שמאל, המנסים למנוע פעילות זו, ואמרה כי "פעילותה הברוכה של "עטרת כהנים", למרות כל התנאים הפיזיים והרוחניים המאתגרים במקום, ראויה לכל ציון, והיא תורמת לשימור הנוכחות ולהתחדשות הישוב היהודי בעיר העתיקה ולשמירת אחדות ירושלים".
עוד הוסיפה נס ואמרה כי למרות פעילותם של ארגוני השמאל, המערערים על מעמדה של ירושלים כבירת העם היהודי ומעוניינים בחלוקתה, יש לעודד את מפעל הסיורים וההתיישבות בעיר העתיקה על כל חלקיה על מנת לחזק את הקשר אל שורשי ההיסטוריה היהודית והאחיזה בעיר.
"ירושלים היא לא סלע המחלוקת אלא סלע קיומנו כעם, ולא ניתן לשום גורם להפריך זאת, והיא תישאר בריבונות ישראלית לעולמי עד".