29 מאי, 2012

שביתת רעב - צדק ביהודה ושומרון

שביתת רעב

 

 

חברים יקרים,

 

היום בצהרים (שלישי) אנו פותחים בשביתת רעב, ליד קריית הממשלה, בדרישה מנתניהו ושרי הליכוד להעביר את חוק ההסדרה ברביעי הבא בכנסת, ולהציל את שכונת האולפנה בבית אל ואת הישובים עמונה, מגרון וגבעת אסף.

 

מדובר בישובים ישראליים חלוציים שקמו בעידודה של הממשלה, ונמצאים היום בסכנת עקירה בעקבות עתירות של ארגוני שמאל ופלשתינים הטוענים לבעלות על הקרקע.

חוק ההסדרה נועד להחיל את ההגיון של חוק המקרקעין הישראלי על הישובים ביו"ש. אם החוק יעבור העותרים הפלשתינים ידרשו לראשונה להוכיח את בעלותם על הקרקעות, במדה ויעמדו בנטל ההוכחה הם יהיו זכאים לקבלת פיצוי כספי מלא על הקרקעות.

שר האוצר יובל שטייניץ התבטא בשבוע שעבר על החוק ואמר: "זה לא ימין ולא שמאל, לא שטחים ולא שלום, אלא שכל ישר והגיון פשוט. החוק הזה הוא לא חוק עוקץ בג"ץ אלא תיקון עצמי של הכנסת, שיצרה מצב מעוות ועכשיו מתקנת אותו"

חוק ההסדרה יעשה צדק עם מאות משפחות, אנשים נשים וילדים העומדים להיזרק אל הרחוב ויציל את בתיהם מהריסה.

לארגוני השמאל ברור שהריסת הבתים לא תשיב את הקרקעות לעותרים, שכן מדובר בקרקעות הנמצאות בתוככי או בסמיכות לישובים קיימים. האנטרס האמיתי של העותרים הוא לקבל פיצוי כספי, אולם הם לא מסוגלים להודות בו מחשש שירצחו על ידי הרשות הפלשתינית. כמו כן, ברוב המקומות מדובר באדמות טרשים נטושות שאיש לא בנה עליהם בית ולא נטע עליהם עץ. רוב התובעים כלל לא ידעו שבארכיונים הירדנים היו קיימים מסמכים על שמם, והתביעות מעולם לא התבררו משפטית בערכאות הרלוונטיות. במקומות אחרים אין תובעים גם היום.

אך כל זה לא משנה, כי המטרה המרכזית של העותרים היא מטרה פוליטית מובהקת: להרוס את ההתיישבות היהודית ביו"ש, ולגרום לדה-לגיטימציה ציבורית ומשפטית למתיישבים.

 

שלטון החוק יקר לנו, אך חוק הוא חוק כאשר יש בו צדק והגיון.

הגיע הזמן להחזיר את הצדק וההגיון אל ספר החוקים.

 

כאמור – היום אנו מתחילים בשביתת רעב ליד קריית הממשלה.

המטרה היא קרובה וברת השגה – העברת חוק ההסדרה בכנסת ביום רביעי הבא. רוב חברי הכנסת והשרים מעוניינים בחוק. המעכב העיקרי הוא – ראש הממשלה, שנמנע עד עתה מלתת חופש הצבעה לשרים, מחששות שונים.

 

מה את/ה יכול לעשות ?

 

א)     להצטרף אלינו לשביתת הרעב, או לשהות באוהל. גם ביקור קצר – יכול לעזור.

ב)     לשלוח את המכתב הזה, עוד היום, לכל מי שאתה יכול.

 

בברכה,

 

יהודה יפרח       הרב יאיר פרנק  רב הישוב עמונה