18 יוני, 2013

פרס .... אדריכל אוסלו .... 5 עובדות שהפכו אותו לאיש הכי יקר במדינה

 

כבוד כבוד הנשיא - חמש עובדות שהפכו אותך לאיש הכי יקר במדינה

 

שמעון היקר.  בזמן האחרון הפכת לאישיות מאד יקרה לנו וההרגשה הזו התגברה עוד יותר לקראת הגיעך לגיל 90. 
כולנו מכבדים אותך ומוקירים את עשרות שנות פעילותך למען המדינה ,אך נראה שהתאהבת כבר כל כך בסטטוס של האיש עם הכבוד שהפכת כבר להיות צרכן כבוד כפייתי, יש יגידו שאתה כבר מכור לדבר.

מסתבר שהכמיהה שלך לכבוד כל כך גדולה עד כדי כך שתחת היותך כנשיא אספת השנה כבר 11 מיליון ש"ח כתרומות, ולא למען עזרה לעניי עירך או מדינתך, כפי שהייתי מצפה מנשיא של אזרחי המדינה.  הסכום האדיר הזה שהתרמת נועד על מנת לממן מאות אנשי צוות,4500 משתתפים  ו200 דוברים (100 מחו"ל) כדי שיריעו לך באירוע מפואר ליום הולדתך. נשיא ארה"ב לשעבר כבר הקריא לך היום נאום מרגש בדיוק כמו שאתה אוהב תמורת חצי מיליון דולר. כוכבי קולנוע בכירים וזוכי פרס נובל מהעולם יספרו לך בימים הקרובים עד כמה אתה איש אציל ועל הדרך יהנו מאירוח על חשבונך וזמרת בכירה תשיר לך שיר מרגש תמורת סכום נאה.
זכותך המלאה לחגוג יום הולדת פרטי כפי שתבחר לעשותו מכספים שתביא מביתך. אך איך אגיד זאת בעדינות , זה די מביך לאסוף תרומות בשם נשיא מדינת ישראל ,לעשות ועידה בשם מוסד הנשיאות והכל כדי שירעיפו עליך כבוד בתמורה לכסף. אזרחי ישראל היו חולקים לך מספיק כבוד ומתרגשים באותה מידה גם אם זו רק היתה ילדה אלמונית מקיבוץ נידח ששרה לך ולא ברברה סטריסנד. אפילו מבקר המדינה לא אהב את זה בלשון המעטה, וב2008 ביקר אותך על שימוש בתרומות לועידה בשם מוסד הנשיאות. אבל אתה כנראה חושב שכבודך כבר חשוב אפילו יותר מכבוד מבקר המדינה.
אבל זאת רק ההתחלה. הנה חמישה מיקרים נוספים שמוכיחים עד כמה הפכת בשנים האחרונות לאיש מאד יקר לנו:

1. השתמשת בכספי נשיא מת כדי להגדיל את תקציב בית הנשיא המנופח שלך גם כך.
פקידי בית הנשיא מצאו דרך יצירתית להגדיל את תקציבו של המוסד שבראשו עמד שמעון פרס. אנשי הנשיא השתמשו במהלך 2010 בכספים שהוקצו ללשכתו של הנשיא לשעבר אפרים קציר ז"ל כדי לשלם משכורות בבית הנשיא . תחת אישור משרד האוצר, הסיטו אנשי הנשיא כ-250 אלף שקל מתקציבו של הנשיא שנפטר לתקציב בית הנשיא, וזאת כאשר הכספים האלה ממשיכים להירשם תחת הסעיף המוקדש לקציר.
ynet

2. על פי חישובי הוצאות הדלק שלך כנראה הקפת עם רכב השרד שלך פעם וחצי את כל כדור הארץ בתוך שנה אחת!
בהתחשב בזה שב2012 הוצאות הדלק של הנשיא היו חצי מיליון ש"ח וליטר דלק עלה באיזור ה7.5 ש"ח לליטר הרי שחישוב פשוט מגלה לנו שהנשיא נסע בכל השנה כ66000 ק"מ. היקפו של כל כדור הארץ אגב הוא בערך 40000 ק"מ.
jdn

3. דרשת שיחליפו את הדשא בבית הנשיא בעלות של 3 מיליון ש"ח
והתירוץ שהעלה אחד העובדים הבכירים שלך היה: "מה אתה מצפה, שאובמה יבוא והדשא יהיה צהוב?"
אין ספק שהדשא בבית הנשיא עשה לנשיא ארה"ב את הביקור בישראל והוא עד עכשיו נפעם מיופיו.
nrg

4. והנה הגרף שמראה איך הפכת לאדם הכי יקר במדינת ישראל :
לפניכם הקצאה ברוטו באלפי שקלים לבית הנשיא בין השנים 2000-2012. שיא ההוצאות היה 62 מיליון ש"ח ב2012:

 

 

5. הנה עוד כמה דברים שקרו בתקופתך בבית הנשיא:
על ליטוש מעקה ומדרגות עץ בבית הנשיא גבית 45 אלף שקלים. 100 אלף שקלים נוספים שימשו להחלפת שטיחים בקומה השנייה בבית ו-120 אלף שקלים נוספים הוצאו על מטבח בטרקלין המבקרים. עלות שיפוץ שירותי האורחים בבית הנשיא עמדה על 40 אלף שקלים. שיפוץ חדר האמבטיה במקלט עלה למשלם המסים 50 אלף שקלים.  [וואלה]

אני רוצה רק שתזכר למי באמת אנחנו ואפילו אתה חולקים כבוד. לא לכבוד תמורת כסף אלא לכבוד על צניעות. מדובר במורך ורבך דוד בן גוריון שאתה מרבה להזכירו בנאומיך. אצלו לא היית מוצא מטבח טרקלין במחיר עתק או מדרגות עץ מהחומר הכי משובח, אגב לא היה לו מקלחת במקלט ולכן לא שיפץ אותה במחיר מופקע  ובטח השטיחים אצלו לא שווים 100 אלף ש"ח . במקרה הטוב אלטא זאכן היה מסכים לקחת אותם בחינם.

 

--

ר ו " ח   אברהם רונן
Abraham Ronen C.P.A
aronen7@gmail.com

09-8347163    052-2456601