11 ינואר, 2015

עמדות ימניות חסרות-תקדים בסקר החודשי "מדד השלום" (מזוהה עם השמאל)

 
עמדות ימניות חסרות-תקדים בסקר החודשי "מדד השלום" (מזוהה עם השמאל) : 43% בעד סיפוח מלא, של כל יהודה ושומרון, 48% מתנגדים באופן מוחלט לפינוי התנחלויות – בכל מצב. רק 33% מהיהודים רוצים שהמרכז-שמאל יגיע לשלטון
 
על פי הסקר החודשי החדש "מדד השלום" (מזוהה עם השמאל) , ה"מרכז" הישראלי, הוא בעצם שמאל. זאת משום ש-55% מהיהודים רוצים שהימין יקים את הממשלה הבאה (שאלה 7) ורק 33% רוצים שמי שיקים את הממשלה יהיה השמאל-מרכז. במילים אחרות גם אם שמים יחד את המרכז והשמאל, רק שליש מהציבור היהודי  תומך בזה.
 
מדינה פלשתינית נחשבת מצב-קיצון עם אותו מספר תומכים, כמו סיפוח יהודה ושומרון והקמת "מדינה אחת תחת שלטון ישראל" ביהודה ושומרון כולה: 
בהקמת מדינה פלשתינית מסוג כלשהו תומכים רק  41% מהיהודים.
בסיפוח מלא של יהודה ושומרון – 43% מהיהודים.  טעות הדגימה – 4% כמקובל.  (שאלה 8).
 
48% מהציבור היהודי מתנגד באופן מוחלט לפינוי התנחלויות. לדעת אותם 48% מהציבור היהודי, אין לפנות "אפילו חלק" מההתנחלויות, גם תמורת הסכם שלום, שיהיה הסכם קבע, יהיה בחסות ארה"ב, ויכלול הסדר בטחון "מתאימים".  גם 40% מהציבור הערבי חושב זאת (שאלה 10).
 
יש קונצנזוס מוחלט, שבתי הפרלמנט באירפה שקוראים להכרה במדינה פלשתינית כיום, פוגעים באינטרס הלאומי כאן. 70% מהיהודים חושבים כך, רק 10% מן היהודים חושבים שהאירופים תורמים בכך לאינטרס הלאומי שלנו (שאלה 9).
 
באשר לבחירות:
      הציבור מבולבל באשר למפלגת "כולנו" של כחלון. רק 22% חושבים שהמפלגה היא ימנית ואילו 78% חושבים ש"כולנו" היא במרכז או בשמאל או שלא ברור מה עמדותיה של מפלגה זו.
      רק מחצית מהציבור היהודי, וכן 20% מהציבור הערבי, חושבים שליברמן עדיין בימין.  46% מהציבור הערבי חושבים שלא ברור האם ליברמן כעת ימין או שמאל. באשר ליהודים, 24% חושבים שליברמן  במרכז או בשמאל כעת,  ו-24% מהיהודים מבולבלים או לא יודעים האם ליברמן בימין או בשמאל.