25 ינואר, 2015

[Mattotarim] מומחים: סיכוי גדול להתרסקותExperts warn of electoral crash

English & unsubscribe info -- see below

                                                                                                                                                                                              רוצה להימחק מרשימת התפוצה? ראה בסוף

מומחים:  מומלץ שאלי ישי יצרף את עוצמה להפחתת הסיכוי הסטטיסטי להתרסקות
עבור "עוצמה" המהלך יהווה סיכוי יחיד להיבחר לאור % החסימה החדש (4 מנדטים)
 
לדעת מומחים,  יש חשש רב שאלי ישי יתרסק – אלא אם מפלגתו ומפלגת עוצמה לישראל יתאחדו.  סיכויה של מפלגת עוצמה לישראל נמוכים מאד בלי מפלגתו של אלי ישי מפני שבכל הסקרים הם מתחת לאחוז החסימה.
בבחירות הקודמות עוצמה זכו ל-66,775 קולות, ואילו אחוז החסימה הוא כיום כ-123 אלף קולות (כמעט כפול).
 
יוני שטבון אמר לאחרונה לג'רוסלם פוסט, כי בשני סקרים (פאנלס מעריב 22.1,  ופאנלס כנסת) מפלגתו של אלי ישי, שבו גם שטבון והרב משה הגר מועמדים,  זוכה ל-4 מנדטים כלומר עובר בדוחק את אחוז החסימה. ואולם, העיתון מציין כי שטבון מתעלם מכמה סקרים שבהם מפלגתו נופלת מתחת לאחוז החסימה. http://www.jpost.com/Israel-Elections/Rabbi-Moshe-Hager-Lau-joins-Yishais-Yachad-party-388630
הסקרים שבהם מפלגתו של אלי ישי נופלת מתחת לאחוז החסימה כוללים למשל את סקר פאנלס מעריב הקודם (16.1), סקר ט.נ.ס. לערוץ 1 מיום 22.1, סקר ט.נ.ס לערוץ 1 מתאריך 15.1, וסקר סמית לרשת ב מיום 23.1.
 
ד"ר אהרן לרנר מרעננה, לשעבר כלכלן בבורסה האמריקנית (וול סטריט) ומומחה לסטטיסטיקה, חישב ומצא כי הסיכוי שאלי ישי יתרסק מתחת לאחוז החסימה הוא 38% (הרבה יותר משליש), גם אם יימצאו 4 סקרים שבהם המפלגה מקבלת 4 מנדטים, במקום ה-2 שאיתר שטבון. זאת, אם מתעלמים לחלוטין מן הסקרים השליליים. אם מתחשבים גם בסקרים השליליים, אמר ד"ר לרנר למקורביו, הסיכוי הסטטיסטי של אלי ישי להתרסק בבחירות הוא כ-50%.  http://www.imra.org.il/story.php3?id=66167. לדברי לרנר, אם יתבצע איחוד ומספר המנדטים בסקרים יעלה ל-5, הפירוש הסטטיסטי הוא שהסיכון יורד בצורה משמעותית מאד, כלומר הסיכויים להיכנס לכנסת יהיו אז מצויינים.
 
פרופסור למתמטיקה ממכון ויצמן למדע הסביר למקורביו ביום שישי, שמצבו של אלי ישי דומה לאדם שרוצה להבטיח לעצמו תפילה במניין, ומצליח למצוא 11 אנשים שמבטיחים שהם יגיעו. "כל רב ופעיל ציבור יודע שהדבר לא מבטיח מנין," אמר הפרופסור, "כי המספר 11 קרוב מדי לאחוז החסימה של המניין – שהוא 10. בדומה, אחוז החסימה בבחירות 2015 הוא 4 מנדטים.  גם אם קבלת 4 מנדטים בכמה סקרים, הפירוש הוא כי הסיכוי שלך הוא בערך 50-50.  בפועל המצב יותר גרוע כי לא בכל הסקרים אלי ישי קבל אפילו 4 מנדטים – אלא פחות מכך. צריך להבין שאם למשל 20 איש תמכו בך במדגם של סקר, הפירוש הוא שבציבור הרחב, מספר התומכים שלך מתוך כל 100 מצביעים נע בין 15 ל-25. אם המספר האמיתי הוא 25 נכנסת, אם המספר האמיתי הוא 15 לא נכנסת. מכאן שבאשר לאלי ישי, יש אי-וודאות גדולה. קל וחומר באשר למפלגת עוצמה, היא  לא תיכנס לכנסת אם תרוץ לבד."
 
הפרופסור סיכם: "גם אילו הסיכוי של אלי ישי היה גבוה יותר, היה ראוי להמליץ לאלי ישי לצרף מפלגה קטנה נוספת.  הסיבה היא שאסור להמר כאשר הנזק האפשרי מאד גדול. הסיבה שמותר להמר על מפעל הפיס היא שהנזק האפשרי קטן – מקסימום מאבדים את מחיר הכרטיס – שקלים בודדים. אלי ישי וברוך מרזל יחד מהמרים על 5 מנדטים לפחות.  היעדר 5 המנדטים האלה עלול להכריע  הצבעות מדיניות הרות אסון לעם ישראל. אסור לאלי ישי ולמרזל לקחת סיכון עצום שכזה."
 
ביום שישי תנועת מטות ערים קראו לאלי ישי, לרב הגר, ליוני שטבון, לברוך מרזל ולד"ר מיכאל בן-ארי להתאחד. כמה פעילים הציעו שיימצא מועמד מוסכם שירוץ מטעם מרזל ובן-ארי ובשמם. הפעילים הזכירו, שגם בן-ארי בעצמו היה בשעתו מועמד מוסכם עלום-שם. לימים הוא הצליח מאד בכנסת. 
 
כזכור, אורי אריאל, ח"כ עם 13 שנות נסיון שוויתר בעבר לפרופ' אלדד לטובת אחדות בתקופת הבחירות -  הזהיר ש-5 מנדטים של הימין עלולים ללכת לאיבוד (3 אלי ישי, 2 עוצמה יהודית – לפי סקרים + תוצאות–אמת בעבר).
 
אחוז החסימה הועלה משמעותית מאז הבחירות האחרונות והוא כיום 4 מנדטים. http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%97%D7%95%D7%96_%D7%94%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%9E%D7%94_(%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C)
 
כזכור, רשימות רשאיות להתאחד בתנאי שהדבר יתבצע רשמית עוד השבוע - עד ליום 28.1.
 
דחוף: אם קראת עד כאן והנך שותף לדאגה  -  אנא העבר את המייל הזה כולו אל: 
אלי ישי * יוני שטבון 0506202295 * הרב הגר * ברוך מרזל * ד"ר מיכאל בן ארי  וכן לרבנים הבכירים:  
הרב אבינר * הרב גלוכובסקי – חב"ד * הרב טאו * הרב לבנון * הרב דוב ליאור * הרב אלי סדן
כתובות מייל: EMAIL ADDRESSES
 
 
Updates: Statisticians confirm deep concern re loss of Knesset majority for Right
No time, unfortunately, for a detailed translation. However, see links above,  in the Hebrew section, many of which are in English. These explain that according to computations made by leading Israeli academics and professionals,  the danger that Eli Yishai's party and Baruch Marzel's Otzma party will crash is very large  (about 40 – 50%). The reason is the large electoral threshold (4 mandates) in this election. For example Marzel's party only earns about half of the necessary threshold hence statistically speaking, will not pass. To urge the 2 parties (Eli Yishai's party and Marzel/Ben-Ari's Otzma party) to do the right thing and run together, simply forward THIS ENTIRE EMAIL (with its detailed Hebrew explanation of this brief English language summary) to the relevant public figures. Email addresses are above!
 
Example message:   ELI YISHAI & OTZMA – STATISTICS SAY "YES, RUN TOGETHER!" DEADLINE IS 28 JAN! THANK YOU!
 
Thanks for helping Israel!
Mattot Arim is not affiliated with nor does it benefit from either of the 2 parties.

רוצה להימחק מהרשימה? שלח דוא"ל ריק אל mattotarim-unsubscribe@eretz.org

to unsubscribe, pls send a blank email to: mattotarim-unsubscribe@eretz.org

 

קבלת את המייל הזה מחבר, רוצה להצטרף לרשימת התפוצה? שלח דוא"ל ריק אל mattotarim-subscribe@eretz.org

Got this from a friend,  want to join our distribution list? send a blank email to mattotarim-subscribe@eretz.org

לתגובות או לרישום ידידים הגרים בחו"ל mattot.arim@gmail.com

Comments? Or: Want your friends in USA etc. to join our foreign list? Contact mattot.arim@gmail.com

 

To ensure you continue receiving our emails, please add us to your address book or safe list – or simply reply to one of our emails; write to: mattot.arim@gmail.com